utorak, 11. ožujka 2014.

Čupava kata


Starinski kolač koji ima puno verzija. Koliko je meni poznato svaki kolač koji ima dvije ribane kore je čupava kata, no najčešće je punjen sa jabukama, orasima, pekmezom i grožđicama. Ovaj moj je verzija pite od jabuka no sa tijestom koje sam prilagodila za crumble. Recept je magičan. Evo i slika. Zaokružite razlike:

KOLAČ PRIJE PEČENJA:
NAKON 45 MINUTA NA 180°C:

Čudo neviđeno. Izgleda ganz nov novcat, Can't touch this kolač. Vatrogasac Mirko kolač. Takav kulerski kolač koji ni ne zagori u pećnici koliko je cool.  I toliko je cool da se sam prijavio da promovira moja nedovršena ulja na platnu.

  Enivej, evo kako možete do tog cool kolača:

Tijesto - količina za jednu koru, za dvije sve x2
150 gr brašna od pira
100gr grisa od pira
4 žlice kristal šećera
100gr margarina

Nadjev:
4 jabuke
2 trule banane (po mogućnosti sa sniženja - što crnje to bolje)
malo cimeta, muškatnog oraščića

Pravilo je (a to bilježim za svoje buduće potrebe) da ide 2x više brašna nego grisa. U ovom receptu to nisam koristila jer sam koristila plastičnu posudu za mjerenje i količina od 100gr grisa mi se unutra činila 2x manjom od količine brašna a nisam htjela raditi 2 kore od 300gr brašna jer mi se to čini predebelo za kolač. Bat aj digres. Dakle sve ubaciti u posudu te pažljivo rukama gnječiti smjesu i trljati ju među dlanovima (onako kako se čiste ruke od pohanja) da se dobriju mrvice i grudice. Zbog strukture grisa, smjesa će poprimiti pješčanu strukturu nalik smeđem šećeru vrlo brzo i tako treba ostati. Na malu ulja pržiti ribane jabuke i zgnječene banane dok ne dehidriraju (oko 20 minuta). Na papir za pepečenje nasuti jednu koru, poravnati, dodati nadjev, poravnati i nasuti drugu koru. Peći 45 minuta na 180°C. Ostaviti kolač da se potpuno ohladi i tek ga onda rezati jer se drobi.

2 komentara:

Anonimno kaže...

Mora li se baš kolač zvati Čupava Kata? Jel' to ti pamtiš moju fizuru u rano jutro u Budimpešti?! ;-) :-D

Stanka kaže...

Ma naravno. Kad kuham prvo se sjetim tvoje frizure....