nedjelja, 2. lipnja 2013.

Zamjena za jaja - kupovna

Te strašne stvari... Kažu da je dobro svaki dan napraviti jednu stvar koja te plaši a mene ništa ne plaši kao  - blender!!! I mikseri su užasni. Štapni mikser je užas na koji neću ni pomišljati. I onih par sekundi u mojim rukama je dovoljno za cijeli život. I zato sam si kupila - blender. Zašto nemam pojma kad ga se bojim. Zato je lijepo stajao u dnevnoj sobi mjesec dana upakiran direktno iz dućana. I tako sam si onako pregriznula u sebi ove lijene subote i rekla - blender ide u funkciju. Ili za poklon. Al znatiželja je bila jača i mam sam se bacila na isprobavanje zamjene za jaja koju sam donesla iz Amsterdama - Orgran no egg replacer.

Sastav me nije oduševio: krumpirov škrob, brašno tapioke, limunska kiselina, stabilizator: methylcellulose te - ključan sastojak - kalcij karbonat zbog čega mi je oduševljenje zamjenom za jaja naglo splasnulo a onda i nestalo nakon što sam pročitala recept na kutiji koji uključuje pektin

jer

za želatinastu reakciju sa kalcij karbonatom treba low methyl pectin a mi ga u lijepoj našoj nemamo!!!! Mi imamo samo high methyl pectin u vidu želina i sličnih proizvoda a to nije to. Jer sam tu temu žestoko istraživala u fazi molekularne gastronomije.

A to znači samo jedno. FAIL.

Svejedno sam napravila po receptu i naravno da sam dobila blago pjenastu masu koja se po gustoći može usporediti sa šejkom koji je napravljen sa mlijekom. Dakle prilično rijetko i nema šanse da se to upotrijebi kao bjelanjak. A još manje da se koristi u onoj vrećici za ukrašavanje kako piše na kutiji. Doduše ja za to krivim pektin. On se aktivira sa oređenom količinom šećera i određenim pHom smjese voća od kojeg se želi dobiti pekmez, dok kod LM pektina je bitno da ima kalcija a sve ostalo je nebitno.

Čisto reda radi evo recepta za pusrle bez jaja (eggless meringue)

90gr orgran no egg replacer
1/2 žličice pektina
250ml hladne vode
1 žličica ekstrakta vanilije
125gr šećera u prahu
1 žlica smeđeg šećera

Prah i pektin izmješati sa hladnom vodom te staviti u blender na 5 minuta. Nakon toga dodati sve ostale sastojke i miksati još 5 minuta. Smjesu rasporediti u štoveć, ja sam probala rasporediti male krugove smjese na papir za pečenje a ostatak smjese sam ubacila u ramekine. Peći 2 sata na 130°C te nakon toga ostaviti da se ohladi preko noći u zatvorenoj pećnici.

Rezultat je jedna praškasta guma, ko jeftini gumeni bomboni ali okusom može proći kao bjelanjak. Al nisam baš oduševljena rezultatom ponajviše radi toga što ju je nemoguće oblikovati pri izradi tak da to otpada. Al tre i to probat. Neću kupovat.

Nema komentara: