ponedjeljak, 25. veljače 2013.

Hajdina kaša sa keljom i kobasom

Kad čovjek ovako pogleda na blog, izgleda kao da je u zadnje vrijeme samo hajdina kaša na meniju. A kila brokule u bešamelu koju sam slistila preko vikenda se ni ne primjećuje. Bila sam kupila kelj, radi nekog recepta od kojeg sam kasnije odustala. A žao mi je kelja jer ga baš volim. Kelj mi je pravo otkriće otkako sam otkrila da ne mora biti gorak. Trenutno još proučavam o najboljem načinu pripremanja povrća, no ovako kako sam sada napravila mi se kod kelja najviše dopao - sa čim manje vode - te sa što višom temperaturom. Nit je algast, nit je sirov. Ma mljac. Ja keljove kupujem najmanje a najzelenije. Obično one od pola kile. U najtamnijem dijelu, koji se najbrže kvari ima najviše najzdravijeg klorofila. Doduše kod povrća bi se moralo poštivati pravilo da od vrta do stola prođe najkraće moguće vrijeme da biljka stajanjem ne bi sama potrošila sve vrijedno u sebi. (Vrijedi samo za povrće).No što je, tu je.

šalica sirove hajdine kaše
pola glavice malog kelja (oko 250gr)
1 Annapurna tofu pikant hrenovka
1 povrtna kocka


Hajdinu kašu staviti u vruću vodu zajedno sa kockom. Voda je vruća jer je hajdina kaša već prethodno pržena i polukuhana i sad je dovoljno da samo nabubri, a kocka se dodaje, osim zato jer je na moj lonac od 1,9 litara 1 kocka dovoljno slana da osigura salinitet od 3% (tzv morski salinitet koji je idealan za pripremu namirnica) i zato jer će na taj način hajdina kaša upiti idealnu količinu soli (ni previše ni premalo).

Hrenovku izvaditi te oguliti od tankog plastičnog omota. Narezati ju na kolutiće. Njih popržiti sa obje strane dok ne poprime malo boje. Time se pojačava okus te se dio začina prenosi na ulje što je bitno za daljnji postupak. Kelj se sitno nareže i ubaci se na ulje sa hrenovkom. Ulje će zbog meni nepoznatog razloga dosta pucketati a kelj će upiti svo ulje. Pržiti tako nekoliko minuta dok rubovi kelja ne poprime boju. Kašu ocijediti te dodati kelju  hrenovki, dobro izmiješati i još kratko propržiti. Kombinacija je fina i ukusna, vitamini očuvani, a začinjeno - taman.

Nema komentara: