ponedjeljak, 7. siječnja 2013.

Mungo grah sa kokosom (moong dhal sundal - pacha payar sundal)

Nakon obavljene inventure u smočnici te pronalaska 14 kila hrane, što je gotovo dovoljno za ne odlazak u dućan...slijedećih 6 mjeseci odlučila sam smanjiti malo iste te sam počela hranu pripremati prema namirnicama koje imam doma. Tako sam našla vrećicu mungo graha kojeg sam kupila valjda prije godinu dana dok sam još imala neku ideju da ja klice smijem jesti. I bila sam uvjerena da mungo grah nije dobro jesti ni na koji način osim kao klice, uopće neznam otkud mi ta ideja. I tako je mungo otišao duboko na policu te u zaborav. Nanovo otkriven, i nanovo otkriveni recepti. Ovaj je indijski recept. Nikad nisam jela mungo pa sam bila skeptična ali rezultat je vrlo fini.

Sundal je nekakvo tipično indijsko jelo koje se radi tijekom nekakvog njihovog blagdana te se također kostisti kao dobar izvor proteina. Volim koristiti kokos u kuhinji jer sam otkrila da se dobro slaže i sa slatkim i sa slanim jelima. Nisam bila sigurna kakvog je ovo okusa pa nisam koristila skoro ikakve začine (ionako su mi indijski trenutno malo preteški) a i sam naziv grah me malo podsjetio na koliko je teško kuhati mahunarke no ovo je vrlo jednostavno i vrlo fino jelo. Okus je nekako neutralni, blago slatkasti od kokosa ali ide sol unutra bez problema.

1 šalica zelenog mungo graha
2 žlice kokosovog brašna
ulje, sol

Mungo grah oprati te namočiti preko noći. Tada vodu baciti i grah dobro isparti pod mlazom vode i staviti kuhati oko pola sata, dok se zrna ne počnu raspadati. Ocijediti te ispati pod hladnom vodom i u čistu posudu staviti malo ulja, mungo grah i kokos te prokuhati.

Nema komentara: