subota, 19. siječnja 2013.

Gong bao soja



Kinesko jelo, konkretnije sečuanska kuhinja. Neizostavno jelo svih kineskih restorana diljem svijeta. Znači da je recept nešto posebno. Baš mi se dalo petljati po kuhinji pa sam odlučila isprobati i ovo jelo al na moj način. I nevjerojatno odlično je. Tko voli ljutu hranu, ovo je savršenstvo. Divan spoj slatkog, slanog, kiselog i ljutog. Da pripremam večeru za ljubav svog života, ovo bi bio Recept. Malo sam ga izmijenila. Naime ovo je poznato i kao piletina sa kikirikijem. Po receptu može i indijski oraščić unutra no ja imala doma samo pistacije pa sam njih ubacila. I malo bučinih sjemenki. Nek se nađe. Nije uopće ispalo loše. Okus kikirikija sam zamijenila sa tahinijem (maslacom od sezama) koji ima skoro pa identični okus. Soja umak sam zamijenila sa žličicom soli i žlicom limunovog soka. Crveno vino sam zamijenila sa sokom od višnje. I zaboravila sam staviti đumbir, no prefino je i ovako. Sezamovo ulje ima okus kao bučino ulje, sam velim.

100gr soje (komadići ili medaljoni, svejedno)
3 češnja češnjaka
pola luka
2 žličice kajenskog papra
1 žličica crnog papra
2 žlice ulja
10 deka pistacija
1 žlica koštica buče
1 povrtna kocka

za marinadu:
1 1/2 žlice brašna instant kumpira
1 1/2 žličice soli
1 žlica limunovog soka
1 žličica tahinija
1 žličica soka od kompota od višanja

za umak
1 žlica šećera u prahu
1 žlica brašna instant krumpira
2 žlice soka od limuna
1 žličica sezamovog ulja
1 povrtna kocka
2 žličice tahinija

Soju (ja imala medaljone) preliti sa vrućom vodom u kojoj je dodana povrtna kocka te ostaviti 15 minuta da se namače. Za to vrijeme očistiti češnjak i luk te ugrubo narezati. Češanj na 2-3 dijela, luk isto, da budu podjednaki dijelovi. Ostaviti sa strane. Pripremiti umak. Izgleda kao vrlo mala količina ali nije. Taman je. Pripremiti marinadu, te razrijediti vodom da se pretvori u čvrsti pire krumpir. Soju ocijediti te prema potrebi narezati na kockice. Ubaciti u marinadu, te dobro pomiješati. U woku zagrijeti 2 žlice ulja i dodati crni papr i kajenski papar. Na to dodati soju sa marinadom te peći jedno 15-20 minuta uz povremeno miješanje, da se stvori korica na soji. Gotovo je onda kad se sojini komadići odvajaju jedan od drugoga. Na to dodati luk i češnjak i peći još 5 minuta. Dodati umak i dobro izmiješati, te peći još 5 minuta. Dodati sjemenke (pistacije i bundeve) te peći još kratko. Poslužiti preko riže.

Nema komentara: