subota, 26. siječnja 2013.

Dunavski valovi



Već davno je Vegehop objavio nekoliko svojih najuspješnijih recepata za deserte, ovaj također u prilogu Jutarnjeg. Pa evo da probamo i to čudo. Malo sam čitala recept i nije mi se dopao sastav namirnica. Krema od pudinga. Pa to može svaka mala beba. Osim toga išlo je sojino mlijeko koje ne volim i koje mi ništa ne valja te ogromne količine brašna (pola kile) i praška za pecivo -20gr po tijestu OMG - to je 40gr  praška za pecivo po pekaču, + ono koje se nalazi u 2 pudinga, ispadne da je to sami prašak za pecivo. (jedna vrećica praška za pecivo ima 12gr, to je 3 žličice.) I onda sam napravila što i obično u tim situacijama napravim. Bacim original recepta i napravim po svojemu. ( U mojoj verziji ima 1 žličica praška za pecivo i 1 žličica sode bikarbone u cijelom kolaču, sam velim, to nije ni cijela vrećica praška za pecivo, a mogla sam koristiti 3 vrećice te kemikalije) Za tijesto sam koristila biskvitni recept kojeg do danas držim svojim najuspješnijim receptom za tu vrstu tijesta - onaj iz kolača sa rogačem, kojeg sam uspješno primijenila i u Jaffa kolaču - jer je elastičan - i jer se vrlo lako u njega miješaju drugi okusi. Za kremu sam koristila recept iz kremšnita s tim da sam dodala malo margarina za kremastost te malo brašna prosa za čvrstoću. Za sad se biskviti peku. Rezultat stavim naknadno.

Tijesto 1 - bijelo
140gr pirovog brašna
120ml rižinog mlijeka
80gr ječmenog grisa
90gr šećera u prahu
1 vanilin šećer
60ml ulja od koštica grožđa
60ml vruće vode
1 žlica limunovog soka
pola žličice praška za pecivo
pola žličice sode bikarbone

Tijesto 2 - smeđe
140gr pirovog brašna
120ml rižinog mlijeka
80gr ječmenog grisa
90gr šećera u prahu
1 vanilin šećer
60ml ulja od koštica grožđa
60ml vruće vode
1 žlica limunovog soka
2 žlice kakao praha
pola žličice praška za pecivo
pola žličice sode bikarbone

Krema:
250gr rižinog brašna
250 gr šećera u prahu
500ml biljnog mlijeka
1 žlica prosenog brašna
pola margarina
burbon vanilin šećer
1 kapsula sojinog lecitina

Nadjev
Višnje iz kompota + sok od kompota
1 žlica šečera u prahu + 1 žlica brašna

Glazura
3 rebra kuhinjske čokolade
1 žlica vode
1cm margarina (1 ploška )

U zasebnim posudama pripremiti bijelo i smeđe tijesto na način da se u griz doda vruća voda te ostavi malo stajati i na to se dodaju svi ostali sastojci. Smjese moraju biti dobro izmiješane, te bez grudica. Najbolje bi bilo izmiješati mikserom, a ako ne, onda barem dobro izgnječiti vilicom jer se gris rado gruda. Višnje ocijediti te sačuvati sok ok komppota. U zdjelicu staviti žlicu šećera u prahu i žlicu brašna te u to uvaljati višnje. U pekak, na masni papir naizmjence nalijevati smeđe i bijelo tijesto, da ispadnu valovi, s tim da je bijelo rjeđe i brže se razlijeva. Višak bijelog tijesta raposrediti po površini, te na to stavljati višnje uvaljane u šećer i brašno. Peći 30-40 minuta na 200°C.

 Izvaditi, preliti sa sokom od višanja i ostaviti da se ohladi. Kad se ohladi pripremiti kremu na način da se svi sastojci za kremu dodaju zajedno te prokuhaju uz neprestano miješanje. Lecitin sam naknadno odlučila staviti iz razloga jer sam trenutno okupirana hidrokoloidnim receptima koji me fasciniraju i jer sam mislila da že pomoći da se krema učvrsti.Kroz nekih 10-15 minuta će se krema pretvoriti u smjesu gustu nalik žgancima. Preliti preko ohlađenog kolača. Izravnati površinu na način da se lupka donjim dijelom žlice po smjesi. Ostaviti da se ohladi. Pripremiti glazuru na način da se svi sastojci zajedno otope na vatri te preliju preko kreme. Ostaviti u frižideru da se sve stegne te uživati.


Kolač je fini iako bi se tu moglo još popraviti neke stvari. Krema kao prvo jer zbog integralnog rižinog brašna ima teksturu kao marcipan. Ili kad je već tekstura tu, jednostavno dodati par kapi ekstrakta badema pa neka bude kao lažni marcipan. Malo mi je premalo višanja i premalo soka od višanja sam stavila (ja se bojala da nebude kolač gnjecav). Još kad bi bilo manje kreme te sloj veganskog šlaga na vrhu mislim da bi onda bio savršen. Al nije za baciti.

Nema komentara: