subota, 21. srpnja 2012.

Veganski sir za pizzu od tapioke

Ma tu tapioku, nikako da probam. Prvo sam čekala samo brašno od tapioke jako dugo a onda mi se nije dalo eksperimentirati ali danas je taj dan. Već sam nešto drugo radila danas no ovo zaslužuje poseban post. Naime, većina veganskih sireva se radi ili od sjemenki ili od delikatesnog kvasa a pošto nemam Vitamix a kvas nesmijem, takvi recepti za mene nisu opcija. Od brašna tapioke, koje je zapravo skoro pa čisti škrob se radi puding. Pošto se i običan puding radi od škroba ali kukuruznog, razmišljala sam da jednostavno to koristim kao puding. I pomalo skupljala tuđa iskustva kako se ponaša kuhana tapioka. I nisu bili u krivu kad su rekli da kuhana tapioka podsjeća na oho ljepilo kad se stvrdne. I da se rasteže kad se kuha. To mi je dalo ideju da bi se možda mogao napraviti sir od tapioke. I stvarno postoji proizvođač sira od tapioke:

Daiya mozzarela style shreds (tapioka sir)

A postoji i nekoliko recepata za domaći veganski sir

veganski sirevi - recepti

I onda sam morala probati i to čudo napraviti.

2 žlice vrhom pune brašna tapioke
6 žlica biljnog mlijeka (100ml)
1 žlica zobenog vrhnja
1 žlica kokosovog ulja (mora biti kokosovo  ili margarin)
3 žlice zobenog vrhnja + sok od pola limuna
sol

Brašno tapioke se umuti sa mlijekom,  uljem, soli i jednom žlicom zobenog vrhnja te se zagrijava na vrlo laganoj vatri dok se ne skupi u polu-prozirno ljepilo. Na to se doda 3 žlice zobenog vrhnja i sok od limuna te se vrati na vatru i još se miješa dok se ne poveže sve zajedno. Treba dosta čvrsto i jako miješati ali gel od tapioke će se početi rastezati pod utjecajem temperature pa će se ipak sve izmiješati. Tada tu smjesu izliti u nauljenu zdjelicu i ostaviti da se ohladi u frižideru. Okus nije nekakav, više je bezokusno ali je po izgledu i teksturi vrlo sličan onom tost siru koji je pakiran u listićima, a rasteže se kao i sir za pizzu. Zgodno.

2 komentara:

Anonimno kaže...

Ništa nisam uspjela na chatbox upisati ... (:-(

Anonimno kaže...

Nema upisa bez imena