ponedjeljak, 4. lipnja 2012.

Biskvit bez jaja sa višnjama (eggless sponge cake) br. 1





Biskvit sa višnjama me "muči" već duže vremena i nikako da ga napravim. Prvo, ne volim višnje, a drugo biskvit sa višnjama mi je oduvijek bio pojam gnjecavog bezokusnog neslatkog kolača za stare babe. Al razmišljam već tjedan dana o njemu a prema savjetu nutricionistice, ako o nekoj hrani razmišljam, znači da ju tijelo traži i da si nesmijem uskratiti. E pa danas je taj dan. Dan za taj biskvit. Našla sam 3 recepta koja mi se čine dostojnim za isprobati (barem prema mojem kulinarskom iskustvu bi trebali biti takvi da uspiju) i ovo je prvi od njih: američki recept za eggless sponge cake u koji sam ja dodala višnje. I kurkumu (kak su to zaboravili?).

Boja nepečenog kolača je vrlo lijepa, ako takav ostane i nakon pečenja, onda je to uspjeh.
A za okus (i gdje će završiti višnje) ćemo vidjeti. Naime, da višnje ne padnu na dno treba ih pobrašniti prije dodavanja na kolač i ja sam to napravila, a dal će to biti dovoljno da ostanu na vrhu, to ćemo vidjeti. Nekako si mislim da bi možda bilo bolje valjati ih u šećer u prahu, em će biti slađe, em ljepljive, em se bolje prima nego brašno. No, dobro, za prvi puta, dobro je i brašno i......NEEEEEE, zaboravila sam staviti kardamom....prestrašno...mam sam se zbedirala. Valjda sam zato izvadila kolač prerano (nakon samo 25 minuta) umjesto jedno 40 pa se vratio u pećnicu. Iako, okusom je to ono što sam tražila. Makar i malo mokar ( a tak mi je drveni štapić lijepo išao van...). Boja mu je ... crveno smeđa...od višnji. Koje su ostale na vrhu. No držim se onog što sam prije napisala - bilo bi im bolje da su bile uvaljane u šećer. Recept nije loš dakle slijedi objava:

* 1 zobeno vrhnje
* 2 3/4 čaše brašna
*1 1/2 žličice sode bikarbone
*2 žlice šećera u prahu
*1/2 čaše ulja
*1 vanilin šećer
*100 ml mineralne vode
*2 žličice kurkume
*zdjelica višanja - ocijeđenih i posutih brašnom/šećerom u prahu

Izmiješati suhe, pa mokre sastojke (osim višanja), staviti u pekač, na vrh poslagati višnje te peći na 180°C 30-40minuta. Možda bi ipak bilo bolje 40min na 150°C? Da se duže suši...gotov je onda kad višnje počinju propadati kroz koricu na vrhu. Nekako sam mišljenja da bi se tu mogao i bolji rezultat postići dodavanjem zdjelice vode kod pečenja, da zrak bude vlažan, a da se iznutra suši...možda isprobam jednom zgodom....

2 komentara:

KajaS kaže...

Što se desilo sa snimkama ili barem ilistracijama recepata ... milsim, gotovo jelce na slikici. (:-(

KajaS kaže...

Ispravak: Što se desilo sa snimkama ili barem ilustracijama recepata ... mislim, gotovo jelce na slikici... /;-)